Technicy Żywienia i Usług Gastronomicznych przygotowywali napoje i serwowali je. Obsługiwali klienta grupowego i indywidualnego. Odbyli kurs baristy, uczyli się obsługi maszyn ,w tym ekspresów, spieniaczy i innych służących profesjonalnemu przygotowaniu rodzaju kaw. Technicy Ekonomiści prowadzili dokumentację dotyczącą rekrutacji, zatrudnienia i przebiegu pracy pracowników. Obliczali wynagrodzenie według różnych systemów płac i z tytułu różnych umów. Obliczali również i interpretowali wskaźniki dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia. Technicy Informatycy projektowali lokalną sieć komputerową z wykorzystaniem nabytej wiedzy i umiejętności. Wybierali narzędzia stosowane w sieci komputerowej, testowali efektywność funkcjonowania. Technicy Logistycy planowali i organizowali procesy spedycyjne. Dobierali opakowania do rodzaju ładunku i potrzeb klienta oraz rodzaj, zakres i technologię czynności manipulacyjnych. Poznawali i wybierali sposób ubezpiecznia ładunków. W czasie wolnym uczniowie odwiedzili XII wieczny zamek Platamonas. To twierdza wzniesiona w XI w. przez krzyżowców, zdobyta później w 1470 roku przez Wenecjan a następnie w 1556 r. przez Turków. Ruiny zamku aktualnie są miejscem wydarzeń kulturalnych, m.in. sierpniowego Festiwalu Olimpu.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Uczniowie o profilu Technik Logistyk dobierali środki techniczne i technologiczne do usługi oraz procesy transportowe do zlecenia. Sporządzali plan przebiegu procesu transportowego oraz oceniali jakość oraz efektywność procesów transportowych. Technicy Informatycy pracowali z różnymi rodzajami oprogramowania użytkowego, charakteryzowali różnice i podobieństwa. Administrowali sieciowymi systemami operacyjnymi. Z kolei Technicy Ekonomiści sporządzali deklaracje z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, sporządzali deklaracje i zeznania podatkowe dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z wypłacaniem wynagrodzeń. Obliczali i interpretowali wskaźniki dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń. Technicy Żywienia i Usług Gastronomicznych pracowali na wybranych stanowiskach, przygotowywali potrawy i napoje, serwowali dania i napoje klientom, realizowali zamówienia.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
W ramach programu kulturowego uczniowie wybrali się na całodniowy rejs po zatoce Pagasitikos. Popłynęli na starą malowniczą wyspę PalioTrikeri ,gdzie zwiedzili Monastyr Zwiastowania NMP z 1897 r. w którym znajdowało się kiedyś więzienie dla kobiet. Trasa prowadząca od portu do Monastyru prowadzi przez gaje oliwne, w których można kontemplować ciszę i podziwiać różnorodną sródziemnomorską roślinność. W dalszej kolejności dotarli do pięknej, cichej i niebieskiej plaży „Tzasteni”, gdzie nadszedł czas, aby popływać w jej wodach. Załoga przygotowywała w między czasie obiad, piekąc souvlaki podając do nich grecką sałatkę i tzatziki. W rytmie greckiej muzyki wrócili do portu i usatysfakcjonowani rejsem – do hotelu.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Wszyscy uczniowie uczestniczyli w programie edukacyjno-kulturowym. Jego główną częścią była wycieczka, podczas której zatrzymaliśmy się w wytwórni ikon w Zindros. Tam dowiedzieliśmy się w jaki sposób oraz z jakich materiałów są tworzone. Uczniowie mieli oczywiście możliwość, żeby ikony i inne upominki zakupić dla siebie lub swoich bliskich. Główną częścią wyjazdu była jednak wizyta w Meteorach – miejscu, gdzie w XVI wieku greccy kapłani wybudowali klasztory. Zwiedzając jeden z nich dowiedzieliśmy się dlaczego zostały wzniesione tak wysoko w górach, kto był ich założycielem oraz jak wygląda życie codzienne w takim klasztorze. Przy tej okazji przewodnik również opowiedział ogólne informacje o religii dominującej w Grecji – prawosławiu. Młodzież mogła się przekonać jak wiele nas łączy, a jak niewiele jest między nami różnic. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na punkcie widokowym, gdzie wszyscy mieli czas na prywatne sesje fotograficzne. Ostatecznie zmęczeni, ale szczęśliwi i bogatsi o sporo nowych informacji wróciliśmy do hotelu.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Nasza młodzież w ramach swoich praktyk spędziła kolejny dzień na owocnej pracy. Technicy Logistycy planowali i organizowali procesy transportowe, dobierali je odpowiednio do zlecenia. Sporządzali plan przebiegu procesu transportowego oraz opracowywali harmonogram wykonania procesu transportowego.
Technicy Informatycy instalowali i konfigurowali usługi serwera internetowego oraz usługi odpowiedzialne za system nazw, routing i zabezpieczenia przed atakami z sieci. Poznali rodzaje ataków sieciowych oraz ćwiczyli symulacje z zakresu zapobiegania im.
Uczniowie z profilu Technik Ekonomista zapoznali się z przepisami prawa dotyczących spraw kadrowych, płacowych oraz emerytalno – rentowych. Prowadzili dokumentację dotyczącą rekrutacji, zatrudnienia i przebiegu pracy pracowników. Sporządzali dokumenty w sprawach emerytalno- rentowych oraz obliczali wynagrodzenia według różnych systemów płac i umów.
Technicy Żywienia i Usług Gastronomicznych sporządzali potrawy i napoje. Pracowali na wybranych stanowiskach – barman, kelner, kucharz.
W czasie wolnym od zajęć nasza młodzież odwiedziła maleńkie miasteczko na zboczach Olimpu - Paleos Panteleimonas, słynące z uprawy typowych dla Grecji owoców Koumaro oraz wyrabiania miodów i innych smakołyków np. z kasztanów. Mogli stamtąd podziwiać wspaniałą panoramę Riwiery Olimpijskiej, było pięknie!
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Uczniowie z profilu Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych przygotowywali salę restauracyjną, wykonywali serwis restauracyjny, realizowali zamówienia. Przygotowywali zastawy i inne dodatki towarzyszące procesowi wydawania i serwowania dań i napojów.
Technicy Ekonomiści stosowali różne metody kalkulacji cen sprzedaży, w tym rozliczenia z tytułu podatku VAT. Obliczali podatki bezpośrednie i pośrednie oraz sporządzali ewidencje i deklaracje podatkowe.
Technicy Informatycy w ramach praktyk odbyli wizytę w firmie STEM ROBOTICS gdzie konfigurowali interfejsy sieciowe przy wykorzystaniu poleceń systemowych i plików konfiguracyjnych. Konfigurowali usługi odpowiedzialne za adresację hostów.
Technicy Logistycy opracowywali dokumentację w prowadzeniu działalności logistycznej. Optymalizowali zagospodarowanie przestrzeni magazynowej. Monitorowali stan zapasów magazynowych oraz ich terminów przechowywania.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Kolejny dzień praktyk zawodowych zaczął się dla Techników Informatyków zapoznaniem się z zasadami oprogramowania urządzeń sieciowych i projektowaniem sieci informatycznej. Uczniowie zapoznali się z procesem projektowania sieci informatycznej i narzędziami pomiarowymi oraz konfigurowali i modernizowali serwer.
Technicy Logistycy poznawali sposoby odbioru i przyjmowania towarów oraz czynności magazynowych. Opracowywali dokumentację w prowadzeniu działalności logistycznej oraz określali zasady ich kategoryzacji.
Technicy Ekonomiści prowadzili sprawy związane z obrotem materiałami, towarami i wyrobami gotowymi oraz środkami pieniężnymi. Stosowali różne metody kalkulacji cen sprzedaży, w tym rozliczenia z tytułu podatku VAT. Obliczali również normy zapasów w celu zachowania ciągłości produkcji i sprzedaży oraz wskaźniki rotacji zapasów.
Z kolei uczniowie z profilu Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych zapoznali się z systemem przechowywania i magazynowania w obiekcie gastronomicznym. Wskazywali właściwe metody i techniki obróbki i przechowywania surowców. Pomagali na serwisie restauracyjnym na wybranych stanowiskach przy asyście mentorów.
Projekt pt. „ZSP w Witkowie otwarte na Europę”, nr 2019-1-PL01-KA102-063597 program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.